Monday, November 21, 2016

Kuulumisia //Koulun vaihto

En oo taas pitkään aikaan tänne blogin puolelle mitään päivitellyt. Kauheesti mitään ei oo tapahtunut paitsi, että pääsen nyt kahden kuukauden jälkeen vihdoin vaihtamaan koulua Willits High School:iin. Oon niin ilonen, että pääsin vihdoin vaihtamaan koulua. Vanha koulu, Willits Charter School, oli siis 130 oppilaan koulu, yhdistetty yläaste ja lukio, urheilulajeja siellä ei ollut ja mun ikäisiä oli se 15, joten ei ollut kauheesti valinnan varaa kehen tutustua. Halusin isompaan kouluun, jossa on urheilulajeja ja nyt vihdoin pääsin sinne. Tuntui myös etten olisi tuolla vanhassa koulussa saanut kokea sitä ns. "oikeaa" jenkki high schoolia.

Tossa yks aamu kun lähdettiin kouluun.
Viime viikko oli mun ensimmäinen kokonainen viikko High:ssa ja voin sanoa, että oli melko vaikea viikko mulle. Tosi vaikee kylläkin löytää kavereita, varsinki kun oon huomannu, että oon kielen takia tosi ujo. Perjantaina sain onneks tutustuttua pariin kivaan sophamoreen, joten kai tää tästä. Aineina mulla on nyt PE, US History, Algebra 2, Visual Arts/Ceramics, English ja Chemistry. Koulua alkaa joka päivä 8 ja loppuu3 paitsi tiistaisin 2. Englannin ja matikan opettajat melko huonoja, mutta muut opettajat on kyllä ihan hyviä.

No, miten perhe suhtautui tähän koulun vaihtoon? Dadille ja siskolle asia oli ok, ainoo vaan, että nähään Jessican kanssa vielä harvemmin nyt kun ei olla enää samassa koulussa. Mom ei suhtautunut tähän vaihtoon mitenkään hyvin ja sen takia on ollutkin nyt vähän ongelmia. Toivon vaan, että mom tottuis tähä asiaan, koska ite oon tyytyväinen tähän päätökseen.


Tässä Marraskuun aikana oon myös ehtinyt olemaan pari viikkoa kipeenä. Yskin ja niistin sen verran kovaa, että monesti iltasin oli pää todella kipeä. Nyt kuitenkin voin jo paljon paremmin. Saattaa kylläkin olla, että mulla on jonkin näköstä allergiaa, kun tää nuhaisuus on jatkunut jo sen verran pitkään. Ja uskon, että kaikki on myös kuullut tästä Election day:sta. Että Donald Trumpista tulee USA:n uusi presidentti. Tää oli aivan valtava järkytys momille ja varmasti todella monelle muullekkin. Pakko itekkin myöntää, että asia on hieman vaikea hyväksyä. Monet kyseli multa mun mielipidettä asiaan, mutta sen enempää en oo kenenkään kanssa asiasta jutellut.

101/320 päivää oon tällä puolella maapalloa nyt viettänyt. Oon ikuisesti kiitollinen siitä, että päätin lähteä tähän seikkailuun ja iso kiitos myös vanhemmille, jotka on tän kustantanut. Välillä kuitenkin tuntuu, että aika vaan rientää eteen päin minkä kerkii ja ite oon jäänyt paikoilleen. Koitan ajatella ja toivoa, että nyt tän koulun vaihdon jälkeen lähtis asiat sujumaan, saisin oikeesti niitä kavereita ja elämään tätä elämää täällä. Asioita edelleen vaikeuttaa pikkasen tää, kun asutaan kaukana keskustasta ja vielä kauempana ihan perus asioista, mitä mulla oli Suomessa jokapäiväisessä käytössä.


Nyt miellä on viikon Thanksgiving recess. Mitään ohjelmaa meillä ei oo tälle viikolle, mutta parin viikon päästä ollaa lähdössä Floridaan! Momilla on joku eläinlääkäri tapaaminen jonka takia lähdetään koko perhe mukaan. Suunnitelmissa olisi käydä kattomassa Universal studios, Harry Potter World ja Space Center.

No comments:

Post a Comment