Friday, April 8, 2016

Miksi vaihtoon?

Vaihtoon lähteminen ei oo ollu mulle mikään must to do- juttu. Itse asiassa kiinnostuinkin siitä vasta koulujen alettua syksyllä. Muutama ystävistänikin oli lähdössä, joten kiinnostuin asiasta hieman enemmän. Aluksi ajattelin lähteä ystäväni kanssa kielimatkalle. Lopulta kuitenkin muutaman mutkan kautta päädyinkin lähettämään vaihtohakemuksen AFS:lle.

Kohdemaanahan mulla toimii USA. Se oli helppo valinta, sillä halusin tutustua sen kulttuurin, nähdä ja kokea itse high school spiritin ja oppia paremmin kielen. On myös mahtavaa päästä itse kokemaan kaikki Amerikkalaiset perinteet, tavat ja juhlat, että vastaavatko ne millään tavalla sarjojen ja elokuvien näyteltyjä kohtauksia. Myös tälläiselle ruuan ystävälle niinkuin mä, USA on ihan unelmapaikka! Oon sen verran monta kertaa täällä Euroopan sisällä matkustellu, että nyt on aika vaihtaa maisemia.

Miksi sitten ylipäätään halusin lähteä? Haluan nähdä maailmaa, millaiselta se näyttää Atlantin toiselta puolelta, haluan oppia puhumaan paremmin englantia, myös uusien ystäyyssuhteiden luominen kuuluu tähän listaan. Myös se, että pääsen kokeilemaan rajojani, miten pärjään vuoden ilman kaikkea mitä mulla täällä Suomessa on.

Tällä hetkellä fiilikset ovat mahtavat ja odottavat. Välillä tekis mieli nyt jo lähteä ja välillä oon ilonen, että lähtöön on vielä 4 kuukautta (herranjestas 4 kuukautaa?!).


No comments:

Post a Comment